ΑΘΗΝΑ
ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Παρακάτω ακολουθούν ενδιαφέροντα βιντεάκια που μας μεταφέρουν στην Αρχαία Αθήνα, και τη Σπάρτη, μέσα από μια καθημερινή μέρα όπως θα τη ζούσε ένας κάτοικος των πόλεων αυτών.
Συμπληρώστε ΕΝΑ από τα φύλλα εργασίας για την Αθήνα και τη Σπάρτη, μέχρι την Κυριακή, 17 Μαϊου
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
ΑΡΧΑΙΑ
ΑΘΗΝΑ
κτίρια – χώροι συγκέντρωσηςΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)
Ποια κτίρια
/ κτίσματα σας έκαναν εντύπωση, και γιατί
2)
Θυμάστε τις
δραστηριότητες των κατοίκων σε αυτούς τους χώρους
3)
Σε ποια
μέρη φαίνεται να συναναστρέφονται περισσότερο
4)
Ποια από τα
επαγγέλματα που σημειώσατε παραπάνω φαίνεται να επιτρέπονται και στις γυναίκες
|
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ |
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3
1)
Πόσες
παραδόσεις ή συνήθειες από την καθημερινή ζωή στην Αθήνα αναπαρίστανται, και
ποιες;
2)
Σε ποιες από
αυτές έχουν οι γυναίκες της Αθήνας ενεργό ρόλο;
3)
Ποιες αφορούν
παιδιά; (Αγόρια ή κορίτσια;)
4)
Ποιες αφορούν
τους ενήλικους άντρες;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
-
Από τις
παραπάνω απαντήσεις, ποια συμπεραίνετε είναι τα δικαιώματα των γυναικών που
ζούσαν στην αρχαία Αθήνα;
-
Πως έχει
αλλάξει η αντιμετώπιση της γυναίκας στη σημερινή εποχή;
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4
ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ (7)
ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ
ΣΠΑΡΤΗ:
ΔΥΟ ΠΟΛΕΙΣ, ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ …
ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΣΑΣ
ΔΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ
ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΥ, ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.
ΚΕΦΑΛΑΙ0 Δ, 3,4 & 5 σελ. 548-53 του σχολικού βιβλίου
5.
http://edugate.minedu.gov.gr/images/istoria/games/files/JcrossAncGr/athenssparta1.htm (ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΝΩΣΕΩΝ)
Α/Α |
ΛΕΞΕΙΣ |
ΑΘΗΝΑ |
ΣΠΑΡΤΗ |
1 |
Απέλλα |
|
|
2 |
Ναυτική δύναμη |
|
|
3 |
Λυκούργος |
|
|
4 |
Ή ταν ή επί τας |
|
|
5 |
Δημοκρατία |
|
|
6 |
Ομαδικό στρατιωτικό πνεύμα |
|
|
7 |
Σόλων |
|
|
8 |
Φυλή / Δήμος |
|
|
ΤΟΜΕΑΣ |
ΑΘΗΝΑ |
ΣΠΑΡΤΗ |
ΚΟΙΝΩΝΙΑ |
|
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ |
|
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ |
|
|
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ |
|
|
1 |
ΤΑ μέλη της ήταν
άνω των 60 ετών |
Α |
Εκκλησία του Δήμου |
3 |
Κλεισθένης |
Β |
Μέτοικοι |
3 |
Σόλωνας |
Γ |
Θεμελιωτής Δημοκρατικού πολιτεύματος |
4 |
Πεισίστρατος |
Δ |
Τυραννικό πολίτευμα |
5 |
Κύλωνας |
Ε |
Ο τελευταίος βασιλιάς της Αθήνας |
6 |
Περίοικοι |
ΣΤ |
Σπαρτιατική Γερουσία |
7 |
Απέλλα |
Ζ |
Οι οπαδοί του σφαγιάστηκαν σε ναό |
8 |
Κόδρος |
Η |
Σοφός Νομοθέτης |
1.
Μιλούσε πολύ αλλά εννοούσε πολλά. Ήταν _____________
2.
Μην νομίζεις. Κι εμείς οι Αθηναίοι, πριν την
Δημοκρατία είχαμε άλλο πολίτευμα. Μια φορά μάλιστα, δεν είχαμε έναν αρχηγό,
αλλά … 30!_________________
3.
Σήμερα, αυτός μας παίρνει τα … λεφτά, Στην
Σπάρτη ήταν 5 και διοικούσαν την πόλη. _____________________
4.
Στο μέρος αυτό πηγαίναμε πολλοί Αθηναίοι , αλλά
δεν κάναμε τον … Σταυρό μας
5.
Στα παραμύθια είναι φοβερός και τρομερός… Αλλά και οι νόμοι του φοβεροί και τρομεροί
ήταν ______________
1.
Η Αθήνα ήταν μεγάλη δύναμη στην ξηρά. Οι
Αθηναίοι, Δωριείς στην καταγωγή είχαν
επεκτείνει την επιρροή τους σε όλη την Ελλάδα.
Στα αθηναϊκά σπίτια υπήρχαν είλωτες που έκαναν τις βαριές δουλειές ενώ
οι περίοικοι ασχολούνταν με το εμπόριο.
2.
Ο Πεισίστρατος
επέβαλε την Δημοκρατία και δεν έκανε κανένα μεγάλο έργο.
3.
Τα αγόρια της Σπάρτης εκπαιδεύονταν στα
μαθηματικά και την φιλοσοφία με σκοπό να γίνουν φιλήσυχοι δημοκρατικοί πολίτες
4.
Ο Σόλων διαίρεσε την αθηναϊκή κοινωνία σε έξι
τάξεις. Κριτήριο ήταν πλέον η καταγωγή κι όχι το εισόδημα.
1) Για να επιβάλλει την ενεργή συμμετοχή των
πολιτών στα κοινά ο Σόλωνας ………… …………………………………………………
2) Στην Σπάρτη, τα παιδιά από την ηλικία των 7
ετών …………………………………………….
3) Οι νεαρές σπαρτιάτισσες εκπαιδεύιονταν με
τελικό σκοπό να………………………………
4) Ο Κύλωνας στόχευε …………………………………………………………………
Τελικά οι οπαδοί του…………………………………………………………………………….
5) Στην αρχαία Αθήνα, για να λάβεις μέρος στην
Εκκλησία του Δήμου έπρεπε …… ………………………………………….
-
Στην σημερινή
Ελλάδα (αλλά και σε άλλες χώρες) υπάρχουν άνθρωποι που χρωστούν χρήματα;
-
Συνήθως σε ποιους χρωστούν;
-
Πού μπορούν να οφείλονται τα χρέη αυτά; Πώς
δηλαδή δημιουργήθηκαν;
-
Τι θα μπορούσε να κάνει ένας κυβερνήτης για να
ανακουφίσει τους πολίτες που χρωστούν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου